Orders containing only products we have in stock (not incoming or pre-buy) will usually ship the same businessday if the order is made before noon. There is always a risk there are unforeseen factors that might delay the shipping of your goods. If for some reason your order has not been able to ship within 3 business-days, we will contact you. When your order ships, an automatic email will be sent from our server. Shipping times within Sweden varies, but 1-3 days is the norm. For some locations, and dependant on season it might be longer. For international locations shipping times vary. Vanliga frågor och svar om leveranser Varför har inte min order skickats? Min order har inte kommit fram, vad har hänt? Varför har inte min order skickats? 1. Den innehåller 1 eller flera förköpsprodukter / inkommande varor. Ordern skickas då i sin helhet när alla produkter finns tillgängliga. Om du vill dela din order, kontakta oss gärna (var noggrann med att ange rätt e-post adress, ange även ordernummer), kostnad för extra frakt tillkommer. 2. Något oförusett har inträffat, om din order inte hanterats inom 3 vardagar kommer vi kontakta dig. 3. Om din order inte innehåller någon förköpsprodukt / inkommande vara och 3 vardagar gått, kontakta oss gärna, så skall vi genast undersöka vad som kan ha inträffat Min order har inte kommit fram, vad har hänt? 1. Kanske någon annan i hushållet tagit emot den? Fråga gärna respektive eller ev. barn. 2. Har ni angett mobilnummer för avisering vid beställning? Om inte, kontakta oss gärna så tar vi en titt på ev. spårnummer. 3. Speditören har av någon anledning inte kunnat hantera försändelsen än, det händer tyvärr att försändelser dröjer av olika anledningar. Om din försändelse inte kommit fram inom 3 vardagar, kontakta oss gärna och be om spårnummer (det finns inte för alla typer av försändelser, men för många).