Inga produkter
Allmänt
Ingaming (Swefon Distribution Sweden AB organisationsnummer: 559044-4757) tillämpar följande villkor. Genom att lägga en order godkänner kunden Ingamings köpvillkor och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.
Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd före köp genomförs. Underårig som beställer utan målsmans tillstånd är ej bunden till köpet, men blir ersättningsskyldig för de kostnader som uppstår för Ingaming. Beställningar som utan medgivande görs i annan persons namn anmäls. Priserna i webbutiken och eventuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker och tillsvidare. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter eller felskrivningar. Vid försäljning till konsument tillämpar Ingaming de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns här.
Alla priser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. ingaming.se reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits. Produkterna förblir Ingamings egendom till dess de till fullo betalats
Hämta i Butik
Inga fraktavgifter tillkommer om du väljer att hämta och betala i butik. Produkter som ej finns i butikslager kommer att samfraktas med nästa beställning till butik. Vilket kan i praktiken innebära någon extra dag i leveranstid. För att erhålla produkten så snabbt som möjligt hänvisar vi till hemleverans. Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten, bland annat VISA, MasterCard/EuroCard. Vid förbetalda ordrar, eller ordrar som ska betalas med faktura eller delbetalning, krävs uppvisande av beställarens legitimation vid uthämtning. För din säkerhet tas kopia av legitimation vid uthämtande av förbetalad beställning och faktura/delbetalning. Om du hämtar ut en beställning åt en anhörigs vägnar, vänligen kontakta kundtjänst för ytterligare information. När ordern finns tillgänglig för upphämtning skickar vår butikspersonal ut ett SMS, och ska hämtas inom sju dagar. Vissa produkter i sortimentet kan vara tidslåsta, vilket innebär att det kan ta några minuter att ta fram dessa. Tack för din förståelse!
Direktbetalning
För dig som är ansluten till internetbanken hos SEB, Swedbank, Nordea, Handelsbanken alternativt Payson. När du väljer att genomföra ett köp skickas du till din internetbank alt. Payson där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras i samband med att du godkänner transaktionen. Om du väljer att hämta ut varan i butik tillkommer 20 kr i hanteringsavgift (gäller endast direktbetalning och fakturering). Observera att vid betalning via Payson måste för- och efternamn på Payson-kontot matcha dina uppgifter hos Ingaming samt att beställningen endast kan hämtas ut av beställaren. Legitimation behöver uppvisas vid uthämtning.
Bank/Kreditkort
Garanti/reklamation
Ingaming lämnar alltid minst 1 års garanti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor och demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Inom tidsramen av garanti kan Ingaming byta ut produkten på plats efter enkelt konstaterande av fel. Eller skapa ett RMA där produkten skickas till tillverkaren. Om du vill returnera en felaktig produkt, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för returinformation. Ingaming står för returfrakten genom att skicka ut en fraktsedel. Förbrukningsartiklar, bläckpatroner, tonerkassetter, batterier, datamedia samt andra artiklar av förbrukningsart är undantagna från normal garanti, på dessa varor lämnas 30 dagars uppackninsgaranti. Ingen garanti lämnas normalt på mjukvara eller följdfel, som orsakats av felaktig eller defekt mjukvara och/eller datamedia, såsom CD-, DVD-skivor eller disketter. Garanti lämnas heller ej på produkter som hanterats felaktigt eller på annat sätt ej används på anvisat sätt.
I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Ingaming inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.
För att påbörja reklamation/garanti vänligen skicka e-post till rma@ingaming.se med ditt ordernummer som titel. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkänt reklamationsärende. Vid återsändandet skall faktura/följesedel vara bifogad och kartongen vara tydligt märkt med returnummer. Varan skall vara förpackad av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Reklamationsärenden som inkommer till Ingaming utan godkänt ytteremballage (t.ex. i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för reklamationsåtgärd.
Pixelfel på TFT-skärmar och dylika produkter
TFT-skärmar (skärmar för stationära datorer, samt bärbara datorer med TFT-skärmar) är precisionsprodukter uppbyggda av ett stort antal pixlar. För att kunna hålla kostnaderna för dessa på en rimlig nivå har tillverkarna infört en pixelpolicy, vilket innebär att man får acceptera att enstaka skärmar kan innehålla någon defekt eller trasig pixel. En skärm byts inte ut om inte antalet defekta pixlar överstiger ett av tillverkaren bestämt antal.
Leveranstid
Bekräftade beställningar före klockan 16.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Normal leveranstid är 2-5 vardagar vid lagerförda produkter. Skräddarsydda datorpaket har normalt en leveranstid på 1-10 vardagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger bortom vår kontroll. Skulle leveranstiden bli orimligt lång eller given leveranstid ej visat sig vara korrekt har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar.
Kontrollera alltid paketet vid utlämning. Om godset verkar skadat ska du göra en anmälan direkt till fraktbolaget hos servicestället. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern och reklamera godset. Kontakta sedan Ingaming på telefon 0911-400 480 och uppge order- eller fakturanummer samt fraktbolagets reklamationsnummer.
Ångerrätt (privatkonsument)
Ej uthämtade försändelser
Skiljedom eller tvist
Förändring av köpvillkor